Kombu Çayı

kombu çayı
  1. Kombu çayı nedir, nasıl yapılır?

Kombu çayı kombo mantarının çaylı bir karışım içerisinde fermente edilmesi ile elde edilmiş bir besindir. Uzun yıllardır tüketilen ve sağlıklı beslenmedeki etkileri üzerinde son yıllarda yapılmış çalışmalarda faydaları ile dikkat çeken bir içecek türüdür.

Kombu çayının nasıl yapıldığını merak ediyorsanız, biraz da bunu inceleyelim hadi sizinle. Tüketimi oldukça keyifli olan çayın yapılması için malzemeler siyah veya yeşil çay, toz şeker, kombu mantarı/ kültürü ve su. Suyu kaynattıktan sonra toz şekeri ekleyin ve 5 dk kadar kaynatın. Suyu ateşten alın ve çayı ekleyin, 15 dk demlenmesini bekleyin. Soğumaya bırakın, oda sıcaklığına gelince mantar kültürünü ekleyin ve üzerini temiz bir bez/tülbent ile kapatın ve serin ve karanlık bir alanda fermente olmasını bekleyin. 4-10 kadar bekledikten sonra çayınız hazır.

  1. Kombu çayının faydaları nelerdir?

Kombu çayının sağlık açısından en büyük faydası fermente bir besin olmasından ileri gelmektedir. İçeriğindeki probiyotik mikroorganizmalar bağışıklığı geliştirmede, besinlerden yararlanma derecelerini olumlu yönde geliştirmede, sindirim sisteminin sağlığını iyileştirmede olumlu etkilere sahiptir.

Probiyotik özelliğine ek olarak, içeriğindeki besin ögeleri de faydalarını sağlamada önemli bir faktördür. Kombu çayının özellikle C ve B grubu vitaminlerinden zengin olduğu ifade edilmektedir (based on USDA database).

Bu özelliklerine ek olarak, kombu çayının antioksidanlardan zengin olduğu bilinmektedir. İçerisindeki çayın çeşidine göre de antioksidan içeriği değişebilmektedir. İçeriğindeki antioksidanlar kanser gelişimi, kardiyovasküler hastalıklar vb hastalıkların temelinde olan inflamasyonun gelişimini önlemede oldukça etkendir.

  1. Kombu çayı ile ilgili sağlıklı beslenme hedeflerinde herhangi bir tartışma konusu var mıdır?

Kombu çayının tüketimi ile ilgili bazı soru işaretleri yer almaktadır. Genel olarak değerlendirildiğinde güvenilir şekilde kombu çayının hazırlanışı, saklanması ve kullanılan malzemeler konusunda dikkatli olunmalıdır.

Ayrıca, tüketim açısından önerilen düzeyin yukarısına çıkılmaması da önemlidir. Biliyorsunuz ki, gıdanın ve ilacın tüketim önerileri gerçekleştirilmektedir.

  1. Kombu çayının probiyotik içeriği nedir?

2020 yılında The Journal of Functional Foods dergisinde yayımlanan bir makaleye göre kombu çayı yeşil veya siyah çayla yapıldığında asetik asit ve laktik asit bakterilerinden zengin olarak tanımlanmıştır.

Daha önce de probiyotik mikroorganizmaları açıkladığımız yazılarda da olduğu gibi, probiyotikler besinlerle alındıktan sonra kendi suşlarının dışında diğer suşların gelişimini de olumlu yönde etkilemekte ve diğer suşların gelişimleri için olumlu bir ortam yaratmaktadır.

  1. Kombu çayının sağlıklı beslenme düzeninde yer alım önerileri neler olabilir?

Sağlıklı beslenme düzeninde güvenilir kaynaklardan elde edilmiş ve doğru hazırlama ve depolama koşullarına dikkat edilmiş olan kombu çayından günde 1-2 fincan tüketmek faydalı etkinliğinin gerçekleştirilmesi için bu miktar yeterli olacaktır.

  1. Bir sporcu içeceği olarak kombu çayı?

Bir sporcu içeceğinden beklenti, genel olarak egzersiz sırasında bireyin sıvı gereksinimi, anlık enerji ihtiyacı ve elektrolit kaybını önleme ve gereksinimini karşılama etkinliğine sahip olmalıdır.

Kombu çayının genel olarak içeriğine bakıldığında, antioksidan içeriği, sıvı ve elektrolit gereksiniminin karşılanması ve anlık enerji gereksiniminin sağlanmasında oldukça iyi bir seçenek olacaktır.

Sağlıklı ve zinde günler dileriz.

Diyetlif
kansizlik

Kansızlık ve Demir Minerali

içimizdeki saat

Acaba İçimizde Bir Saat Olabilir Mi?