Kalp hastaları IF diyeti yapailir mi?

kalp hastaları ve IF aralıklı oruç

Aralıklı oruç (IF), gıda alımını kısıtlama ilkesini kullandığı için kalori kısıtlamasına benzer bir diyet müdahalesidir. Bununla birlikte, aralıklı oruç, öğünleri bir gün veya bir hafta içinde ne zaman tüketebileceğine odaklanmaktadır.

Aralıklı oruç tutmanın daha iyi kardiyovasküler sonuçlara nasıl yol açabileceğine dair önerilen birkaç mekanizma vardır. Bu mekanizmalar, “Oksidatif Stres Hipotezi”, “Sirkadiyen Ritim Hipotezi” ve “Ketojenik Durum Teorisi”dir.

Oksidatif Stres Hipotezi, enerji alımının azalmasının mitokondrinin daha az serbest radikal üretmesine neden olduğunu belirtmektedir.

Sirkadiyen Ritim Teorisi, fizyolojik süreçlerin evrimin belirlediği en avantajlı zamanda gerçekleştiğini varsaymaktadır. Bu nedenle, uygun şekilde zamanlandığında aralıklı oruç tutmak, kişinin sirkadiyen ritmi ile senkronize olabilir ve böylece kalp sağlığını iyileştirebilir.

Ketojenik Durum Teorisinde ise 6-8 saatlik açlıktan sonra keton seviyelerinin saptanabilir hale gelmesini temel alır.  Keton seviyeleri, yağın depolanmaktan ziyade enerji kaynağı olarak kullanılması anlamına gelir, böylece LDL kolesterolde düşüş ve HDL kolesterolünde artış meydana gelir. İntermittent fasting, ketojenik diyetten daha faydalı olabilir, çünkü ketojenik diyet yüksek miktarda hayvansal yağ tüketimini içermektedir.

IF Diyeti ve Tansiyon

İnsan çalışmaları, aralıklı açlıkla hem sistolik hem de diyastolik kan basıncında düşüş olduğunu göstermiştir. Prediyabetli erkeklerde yapılan küçük bir çalışmada, 18 saatlik periyotlarda 5 haftalık açlıktan sonra kan basıncında azalma görülmüştür. Benzer şekilde, 82 Müslüman üzerinde yapılan çalışmada, Ramazan ayında, kan basıncında azalma gösterilmiştir. Bu nedenle, aralıklı oruç tutmanın kan basıncını düşürme kabiliyetine sahip olduğu görülmektedir.

IF Diyeti ve Dislipidemi

Kan basıncına ek olarak, aralıklı açlık lipid değerleri üzerinde olumlu bir etkiye sahip gibi görünmektedir. Ramazan ayında 60 fazla kilolu ve obez yetişkinin katıldığı bir çalışmada, her gün % 75 kalori kısıtlaması geçiren alternatif bir oruç grubu, 12 hafta sonra LDL’de % 10 ± 4 ve trigliseridde % 17 ± 5 azalma ile sonuçlanmıştır. Bununla birlikte, bu değişiklikler gözlemlenen kilo kaybı ile açıklanabilmektedir. Bu çalışmaya benzer şekilde egzersizle birlikte 12 haftalık alternatif gün açlığı denenen bir çalışmada, 83 obez katılımcıda HDL ve LDL’de iyileşme görülmüştür.

İnsan çalışmaları, aralıklı oruçta kardiyovasküler hastalıklar için umut vaat etmektedir. Ancak, IF diyetinin insanlarda etkinliği, hedef popülasyonları ve aralıklı oruç tutmanın güvenliğini değerlendirmek için daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır.

Sağlıklı ve zinde günler dileriz.

Diyetlif
temmuz ayında ne yenir

2021 Temmuz ayında ne yenir?

propolis

Propolis İle İlgili Bilinmeyenler