Metabolik Sendromla Yaşamak Zorunda Kalmayin

metabolik sendrom

Günümüz sağlık otoritelerine göre obeziteden, diyabetten, kolesterol yüksekliğinden daha büyük bir tehlike bizleri bekliyor. O da nedir diye soruyorsanız cevaplayalım. Çağımızın en büyük tehlikesi olarak nitelenen durum demin saydığımız sağlık problemlerinin hepsini içine alan bir sendrom!

Bu sendrom da nereden çıktı diye soruyorsanız öncelikle metabolik sendromun tanımını yaparak aklınızdaki soru işaretlerine cevap verelim.

Metabolik sendrom insülin direnci veya diyabete eşlik eden en az iki kronik bozukluğun daha bulunması durumudur. Bu kronik bozukluklar; kan yağlarının yüksek olması, iyi kolesterolün düşük olması, bel çevresindeki yağlanmanın aşırı olması sonucu oluşan abdominal obezite ve hipertansiyondur.

Yani siz insülin direnci veya diyabetle birlikte bu saydığım kronik bozukluklardan ikisine daha sahipseniz üzülerek söylüyorum ki siz de artık bir metabolik sendromlusunuz!

Metabolik sendrom ülkemizde %22 oranında!

Kalp-damar hastalığına sahip bireylerde ise bu oran %53’e çıkıyor! Araştırmalar sonucu karşılaştığımız bu sayılar oldukça endişe verici.

Metabolik sendrom nasıl tedavi edilir.

Metabolik sendrom tedavi edilmesi gereken ve tedavi edilebilir bir hastalıktır. Doğru beslenme alışkanlığına sahip olma, düzensiz egzersiz yapma ve kişide bulunan hastalıklara göre gerekli tıbbi tedaviler görme ile metabolik sendromdan kurtulmak mümkün!

Peki metabolik sendromun tedavi aşamasında uygulanması gereken beslenme şekli nasıl olmalıdır?

  • Metabolik sendromlu bireyler diyabet veya insülin direncine sahiptirler. Diyabeti veya insülin direnci olan bireylerde besin içeriği ve düzeni oldukça önemlidir. Düzenli öğün alışkanlığına sahip olunmalı ve kan şekerini olması gereken seviyede tutacak beslenme düzenini diyetisyen ile birlikte hazırlanmalı ve uyum gösterilmelidir.
  • Kan yağlarınız ve kolesterol seviyeleriniz olması gerekenden yüksek seyrediyorsa hayatınızda değiştirmeniz gereken birkaç nokta var demektir! Yemeklerinizi kızartma ve kavurma yöntemlerinin dışında sağlıklı pişirme yöntemleri ile pişirmeli, doymuş yağlardan zengin yağlı etler ve kuyruk yağlarından uzak durmalısınız.
  • Kolesterol yüksekliği olmadan bir yaşam sürmek istiyorsanız size iki sır verelim. Birincisi kolesterol barsaklarımızdan atılır ve barsak çalışmasıyla doğru orantılıdır yani barsaklarımız ne kadar sağlıklı ve çok çalışırsa bizim de fazlalık kolesterolden kurtulmamız o kadar kolaylaşır. Bu nedenle barsaklarımızı çalıştıracak liflerden zengin beslenmek oldukça sağlıklı sonuçlar doğuracaktır. İkinci sır ise iyi kolesterol olarak bilinen HDL’nin egzersizle arttığı. Düzenli egzersiz yaparak iyi kolesterolünüzü artırırken kötü kolesterole veda edebilirsiniz.
  • Sebze ve meyve günde en az 5 porsiyon tüketilmeli, balık tüketimi haftada 2 olmalıdır.
  • Hipertansiyonla ilgili vereceğimiz öneri ise tuzsuz ve sağlıksız yağlardan arınmış bir yaşam tercih etmeniz.

Metabolik sendrom tedavi edilmediğinde ölümcü sonuçlar doğurabilir. Bu nedenle bu sendromu ciddiye alarak tedavi edilmesi için çaba gösterilmeli ve gösterilen çabalarla iyi sonuçlar alınacağına inanılmalıdır.

Sağlıklı ve zinde günler dileriz.

Diyetlif
ara öğün

Diyette neden ara öğün tercih edilir?

ekmek

Diyetisyenlerin en sevdiği besin EKMEK!