saglikli-cilt-sahibi-olan-mutlu-kadin
Sağlıklı Cilt İçin Beslenmenin Önemi Çok Büyüktür
01/01/2017
İştah Dengeleme zorluğu yaşayan kadın
İştahı Dengeleme
07/01/2017
Tümünü göster

Yüksek Protein Diyetleri

et-protein-kaynaklari

Birçok kişinin tartıştığı yüksek protein diyeti, beslenme düzeninde karbonhidrat içeren ürünlerin azaltılıp protein içerenlerin arttırılması ile uygulanmaktadır.

Sindirilmesi zor olan proteinlerin midede daha uzun süre kalması, daha az acıkmaya neden olmaktadır. Bu da kilo vermek için en ideal besin grubu olan ve proteinden zengin olan diyetlerde hayvansal ürünlerin tüketiminin arttırılması ile sağlanmaktadır. Aşırı yağ alımını engellemek için yağsız olan çeşitlerin tercih edilmesi gerekmektedir.

Light süt ürünleri ve yağsız et çeşitlerinin diyetlerde tercih edilmesi, alınacak olan yağ oranını da azaltacaktır. Yüksek protein diyetleri yapılırken de abartıya kaçılmaması ve bir diyetisyen kontrolünde dikkatle yapılması oldukça önemlidir.

 

Yüksek Protein İçeren Besinler

Yüksek protein içeren besinler başta hayvansal proteinler olan et, yumurta ve süt ürünleri olmak üzere, kuru baklagiller, kuruyemişler ve koyu yeşil sebzelerdir.

Bitkisel proteinlerde oldukça az olan protein miktarının 60 kg olan bir insan için 50 – 60 gram kadar olması gerekmektedir. Protein diyetinde ise, bu miktar artış gösterir ve iki katına çıkar. Her insanın kilosuna ve fiziksel aktivitesine göre değişiklik gösteren protein miktarı 0.8 ile 1.1 gram arasındadır ve bu oran kiloya bölünerek kişinin ihtiyacı ortaya çıkmaktadır.

Yüksek protein diyeti çok uzun süre uygulandığında, birçok soruna neden olmaktadır. bu nedenle 1 ya da 2 haftadan fazla uygulanmaması gerekir.

 

Yüksek Protein Diyeti Zararları

Yüksek protein diyetinin en büyük zararı, beyindeki görülen fonksiyon bozukluklarıdır. Vücut ihtiyacı olan karbonhidratı almadığı zaman, yorgunluk, halsizlik ve beyin fonksiyonlarında yavaşlamalar görülür.

Yüksek protein içeren diyetlerde yağ, protein ve fosfor miktarları böbrekler için tehlikeli olabilmektedir. Dehidrasyon riskine karşı ise, proteinin sindirilmesi sorun yaratabilmektedir. Kalp ve damar sağlığı açısından da önemli olan etkiler nedeniyle bu diyetin abartılmadan uygulanması gerekmektedir.

 

Yüksek Protein Diyetleri Kimler için Uygundur?

Yüksek protein diyetlerini genelde sporcular tercih etmektedir. Egzersizlerin yetersiz kaldığı durumlarda proteinler yağ olarak depolanır. Bu kişiler bu nedenlerden dolayı, uzman hekimlerin sık sık kontrolü altındadır.

Kilo vermek amacıyla kullanılan protein diyeti uygulama süresi uzman kontrolünde kısa bir süreliğini gerçekleşmektedir.

2 Comments

  1. Selin dedi ki:

    güzel yazı ellerinize sağlık

Bir Cevap Yazın