gebelik
Gebelikte Beslenme
14/12/2016
posali-besinler
Düşük Glisemik İndeks (GI) Diyeti
28/12/2016
Tümünü göster

Yılbaşında Beslenme

yılbaşında beslenme

Yeni yılı karşılarken bol karbonhidratlı sofraların hazırlanması vazgeçilmezdir. Birçok farklı içecekle birlikte ne yiyeceğinizi şaşıracağınız yılbaşı sofralarında ipin ucunu kaçırmadan “nasılsa bir gece” diyerek tıka basa yemek yemeden bir akşam geçirmeniz önemlidir. İşte size yılbaşında beslenme önerilerimiz.

Gece sınırsız bir şekilde yiyebilmek için bütün gün aç gezmek ve akşamında da tüm yiyeceklere saldırıp mide sorunları yaşamamak için gerekli olan her konuda önlemini almanız ve sıradan bir güne başlar gibi sağlam bir kahvaltı etmeniz gerekmektedir. Örneğin sabah hafif bir kahvaltı, öğlende salata ve yoğurt tüketirseniz, akşam da çok fazla yemek zorunda kalmazsınız.

Akşam yemeğini hazırlarken de, abartmadan her şeyden azar azar hazırlamanız, ağır yağlı besinlerden uzak durmanız gereken bir liste yapmalısınız. Yılbaşında beslenme sorunları genelde yanlış beslenmekten kaynaklandığından, bu geceyi en az hasarla karşılamanız önemlidir.

Ara Sıcaklarda Yağlardan Kaçının

Ara sıcaklarda genelde mayonezli ürünler ve kızartma türleri bulunduğu için bu ürünleri listenizden çıkarabilirsiniz. Bunun yerine kuru baklagiller kullanılarak yapılan salatalar tercih ederek posa alımınızı da arttırabilirsiniz.

Kırmızı et yerine hindi, balık ve tavuk tercih edebilirsiniz. Bu ürünleri fırında pişirmeyi tercih edebilir, makarna, pilav ve püre gibi ürünleri ise bir arada kullanabilirsiniz. Yemeğin üzerine şerbetli tatlılar tercih etmemeli,  daha çok meyveli ve sütlü tatlılardan yana seçim yapmalısınız.

Gece boyu atıştırmalık olarak tercih edeceğiniz taze meyveler ve sebzeler, havuç, biberler ve salatalık yoğurt ile birlikte tüketilebilir. Yılbaşında nasıl beslenmeli sorusunun cevabını merak ediyorsanız, nasıl beslenmemeli konusunda bilgi edinmiş olmanız size yardım edecektir.

Kuruyemiş ve İçecekler

Kuruyemişler ve içeceklerin de dengeli olması önemlidir. Kontrollü ve limitli bir şekilde alkol tüketimi, yüksek kalorili kokteyller yerine de bira ya da şarap tercih etmelisiniz.

Bir iki kadehten fazla tüketmekten kaçınmalısınız. Tek başına değil yemekle birlikte tüketilmesi ise daha sağlıklı olacaktır. Yemek yemeyi uzatabildiğiniz kadar uzatmaya ve tüm geceye yaymaya özen göstermeniz de önemlidir.

yılbasinda-beslenme

Ertesi güne de normal bir şekilde devam etmek için, olabildiğinde limitli bir beslenme tercih etmeniz gerekecektir. Bol bol su tüketmeniz ve kuruyemişleri de küçük porsiyonlar halinde tercih etmeniz oldukça önemlidir.

Cips ve Abur Cuburlar

Cipslerin ve abur cuburu türü ürünlerin de elbette ki menünüzde olmaması gerekmektedir. Yılbaşı beslenme önerileri arasında yer alan cips ve abur cubur türü atıştırmalıklar, her zaman yüksek kalorili ve sürekli acıkmanıza neden olacağı için, dikkatli tüketilmeleri şarttır.

Ertesi Gün Detoks ile Toparlanın

Ertesi gün birçok kişinin yemeği ve içkiyi fazla kaçırması söz konusu olacağında mutlaka meyve ve sebze detoksları ile günü geçirmeleri, bitki çaylarından melisa, rezene, papatya ve adaçayı tercih etmeniz gerekmektedir.

Uzun süreli uyumak yerine erken kalkıp temiz havada bir yürüyüş yaparak güne başlamış da oldukça önemlidir.

1 Comment

  1. Sıla dedi ki:

    yılbaşında maalesef bunlara dikkat edemiyoruz

Bir Cevap Yazın