Tatlı Krizini Aşmak İçin 11 İpucu - Diyetlif
diyet yanlışları
Popüler Diyetlerin Yalanları, Yanlışları
16/11/2016
salata
Salata Deyip Geçmeyin!
17/11/2016
Tümünü göster

Tatlı Krizini Aşmak İçin 11 İpucu

tatlı krizi

Öncelikle oluşan tatlı krizinin sebebini incelemekle işe başlanmalı. Sürekli tekrarlayan tatlı krizi diyabet, vitamin-mineral yetersizliği, bağırsak paraziti gibi pek çok fizyolojik sebebe bağlı olabilir. Bu durumda uzman bir hekimden yardım almak en doğrusu olacaktır. Diğer bir yandan ise tatlı krizi duygusal açlıktan kaynaklanabilir. Bunu gidermek için ise odak noktamızı değiştirip kendimize bazı meşgaleler edinmekte fayda var. Altında herhangi bir sağlık problemi olmayan dönemsel tatlı krizleri için neler yapılabilir bir bakalım.

İşte tatlı krizi aşmak için 11 ipucu

  1. Güne mutlaka kahvaltı ile başlanmalıdır. Gün boyu kan şekerimizdeki dalgalanmaları düzenlemek, açlık-tokluk düzenini sağlamak için kahvaltı çok önemlidir. Bu nedenle her gün uyandıktan sonra ilk 30-40 dakika içerisinde dengeli bir kahvaltı mutlaka yapılmalıdır. Bu sayede günün ilerleyen saatlerinde tatlı krizinin oluşma riski azalacaktır.
  2. 2-3 saatte bir atıştırmaya dikkat edilmelidir. Uzayan öğün aralarına mutlaka ara öğün eklenmeli, böylece kan şekeri dengesi sağlanacağı için tatlı krizleri azalacaktır.
  3. Susuzluk açlığı da  beraberinde getirmektedir. Çoğu zamanda birbirine karıştırılmaktadır. Günde 2-2,5 litre su içmeye özen gösterilmelidir.
  4. Tatlı krizlerinde yüksek kaloriden kaçınmak için en iyi tercih meyvelerdir. Özellikle çilek, muz gibi meyveler mutluluk hormonu olan dopaminin salgısını da arttırdığı için tatlı krizleri için başvurulacak en sağlıklı tercihlerdendir.
  5. Taze meyveler kadar kuru meyveler de tatlı krizlerinin yardımcılarındandır. Üstelik şeker oranları daha fazla olduğu için tatlı krizine karşı da daha etkin olabilirler. Ara öğünlerde yenilecek 2 adet kuru incir, hurma ve ya 3-4 adet kuru kayısı, erik 1 porsiyon meyve yerine tüketilebilecek alternatiflerdendir.
  6. Tarçın besinlerin hem tadını arttırmada hem de tatlı ihtiyacını bastırmada oldukça başarılı bir baharattır. Kan şekerini dengelemekte ki etkinliği pek çok araştırmada görülmüştür. Çayımıza ekleyeceğimiz bir çubuk tarçın hiç kalori almadan tatlı ihtiyacımızı bastırmaya yardımcı olur.
  7. Tatlı krizlerinde akla ilk gelen ürün çikolata! Fakat tüketim miktarını düşürmek ve kan şekerini ani yükseltmesini engellemek için çikolatayı meyveyle birlikte tüketmek daha doğru olabilir. Çikolatayı eritip çilek, muz, kivi, portakal gibi meyve dilimlerini erimiş çikolataya batırdığınızda ortaya mükemmel lezzetler çıkmaktadır. Yanında sütlü bir kahve ile birlikte kusursuz bir ara öğün olabilir.
  8. Çikolatayı tek başına tercih etmek yerine, fındık, badem draje şeklinde tüketmek kan şekeri dengesini sağlamakta çok daha başarılı olacaktır.  
  9. Bir veya birkaç tane taze meyvenin süt ile blenderize edilmesiyle oluşan milkshakeler tatlı krizlerini gidermede hem göze, hem damağa hem de sağlığa hitap eden güzel bir seçenek olacaktır. Arzuya göre buz ve kakao eklemesi de yapılabilir.
  10. Şekersiz tatlandırıcılı sakızlar özellikle psikolojik kaynaklı tatlı krizlerine karşı etkili olabilir. Böylece hem ağzımızda hoş bir tat bırakacaktır hem de farklı bir odak noktası kazanmış oluruz.
  11. İlla tatlı yenilecekse de küçük porsiyonlar hâlinde sütlü tatlı tercih edilmelidir. Üzerine tarçın, ceviz, fındık gibi eklemeler doygunluğu arttırır ve kan şekerinin ani yükselmesini kısmen de olsa engeller.

1 Comment

  1. Nadide dedi ki:

    bende çok su içerek tatlı yememeye dikkat ediyorum

Bir Cevap Yazın