Baharatlar
Baharatlarla Diyetinize Lezzet Katın
01/12/2016
Kefir
Kefir Mucizesi
03/12/2016
Tümünü göster

Proteinler ve Beslenme

et

Proteinler insanların büyüme ve gelişmesinde oldukça önemli bir yere sahiptir. Metabolizmanın iyi bir şekilde işlemesi, enzimlerin temel yapısını oluşturan ana besin kaynaklarının düzenli olarak alınması, eksikliğinin takviye edilmesi sağlıklı olmanın da en temel yoludur. Vücut ihtiyacı olan proteinleri besinlerden almaktadır ve bu besinlerin emiliminin sağlanması için bitkisel ve hayvansal protein gruplarının düzenli tüketilmesi oldukça önemlidir. Et grubu, kurubaklagiller, süt ve yumurta protein açısından zengin olan besinlerdir.

Protein grubu besinler dönüşümlü olarak tüketildiğinde, sağlıklı bir vücut ve ideal kiloda insanların da artması mümkün olmaktadır.

poteinler

Bitkisel Proteinler

Protein değerleri düşük olan ama sağlıklı besinler olan bitkisel proteinler, sebze, meyve ve kurubaklagil grubundaki ürünlerdir.

Özellikle yeşil mercimek, nohut, avokado ve peynir gibi ürünler sağlıklı proteinler arasındadır. Ancak bu ürünlerde karbonhidrat oranı yüksek olabileceği için karbonhidrattan en fakir olanlarının tüketilmesi gerekmektedir.

Tahıl ve kurubaklagillerin bir arada kullanılmaları, yediğimiz yemeğim protein değerini zenginleştirmektedir. Mesela ekmeksiz kuru fasulye ya da nohutun pilavla birlikte tüketimi, zengin bir protein öğünü sağlar.

Hayvansal Proteinler

Hayvansal proteinler kırmızı ve beyaz et, yumurta ve süt grubu ürünlerdir. Bu ürünler ne kadar doğalsa, o kadar sağlıklıdır ve tok tutma özelliği vardır.

Günlük 90-100 gram kadar et grubu tüketilmesi oldukça önemlidir. Hindi, kırmızı et, balık ve tavuk en iyi protein kaynaklarıdır. Bol yeşillikle birlikte tüketildiğinde emilimi de artış göstermektedir.

tavuk

Günde Ne Kadar Protein Tüketilmeli?

Kasların güçlenmesi, kan yapımı ve sağlıklı bir gelişim için protein tüketimi oldukça önemlidir. Bu tüketim miktarı, 2-3 porsiyon olarak verilmektedir. Mesela 500 ml süt, yoğurt ya da bir dilim peynir bir porsiyondur.

Tahıllar içine süt ve yoğurt katılıp çorba yapılarak daha sağlıklı hale gelmektedir. Günde 4-6 porsiyon çorba tüketimi, C vitamini yönünden zengin gıdalar, çiğ tüketilmesi gereken sebzeler oldukça önemlidir.

Özellikle koyu yeşil yapraklı sebzelerin her öğünde tüketilmesi, alınan proteinlerin emilimlerini arttırmakla birlikte, sindirim sistemini de düzene sokar ve kabızlık gibi sorunları önler.

2 Comments

  1. derya dedi ki:

    sürekli et yiyemiyoruz ama aynı proteini bitkilerden almamız güzell

  2. figen dedi ki:

    Mesela ekmeksiz kuru fasulye ya da nohutun pilavla birlikte tüketimi, zengin bir protein öğünü sağlar.et grubu tüketilmesi oldukça önemlidir. Bol yeşillikle birlikte tüketildiğinde emilimi de artış göstermektedir. Bu bilgiler için çok teşekkürler.

Bir Cevap Yazın