Popüler Diyetlerin Yalanları, Yanlışları - Diyetlif
detox
Detox Nedir?
16/11/2016
tatlı krizi
Tatlı Krizini Aşmak İçin 11 İpucu
16/11/2016
Tümünü göster

Popüler Diyetlerin Yalanları, Yanlışları

diyet yanlışları
  1. Hızlı kilo kaybına sebep olmak. Kısa yoldan hızlıca kilo kaybetmek herkes tarafından istenilen bir durum. Fakat kilo kaybı ne kadar hızlı olursa kiloların geri gelişi de o kadar çabuk olacaktır. Vücudu ani sarsan bu tür diyetler, geçici kilo kaybının yanı sıra farklı besin yetersizlikleri veya dengesizlikleri ile vücuda zarar da vermektedir.
  2. Limitsizce tüketmek. Herhangi bir gıdanın limitsizce tüketilmesi ile yapılan diyetler sağlığımızı sandığımızdan çok daha fazla tehdit etmektedir. Gün boyunca tek tip gıdayı sınırca tüketmek ( lahana çorbası, salatalık, greyfurt vb.) kan şekeri, tansiyon gibi parametrelerde ciddi oynamalara neden olmaktadır.
  3. Özel besin kombinasyonları ile kilo vermek. Yapılan bilimsel çalışmalarda herhangi bir gıdanın başka bir gıda ile tüketildiğinde vücuda detoks etkisi yaparak kilo kaybı sağlayacağına veya tam tersi olarak toksik etki yapacağına dair bir sonuç ne yazık ki yoktur. Bu nedenle karbonhidrat-protein birlikteliğinden sakınmak, proteinleri birbirine karıştırmamak söylemleri sadece rivayetten ibarettir.
  4. Belirlenen net menülerin tüketilmesi ile yapılan diyetler uygulanırken belki güzel sonuçlar doğurur fakat uzun vadede sürdürülebilirliği ne yazık ki yoktur. Yoğun, yorucu hayata yetişmeye çalışırken bir de başka seçeneğinin olmadığı bir beslenme programını takip etmek oldukça zordur.
  5. Spora ihtiyaç duyulmayan programlarla kilo vermek elbette mümkün fakat daha sağlıklı olmak için uyguladığımız diyetlere eklenen egzersizler hem kilo kaybını kolaylaştırır hem de kilo kaybından kaynaklanan deformasyonları önler.

1 Comment

  1. Şeyma dedi ki:

    her gün diyete başlayan ben 🙂

Bir Cevap Yazın