tuz mu sodyum mu
Tuz mu Sodyum mu?
16/11/2016
diyet yanlışları
Popüler Diyetlerin Yalanları, Yanlışları
16/11/2016
Tümünü göster

Detox Nedir?

detox

Her geçen gün popülerliği artan bir kavram detox. Detox diyetleri, detox içecekleri, detox günleri… Detox programlarında amaç vücudu zararlı maddelerden arındırmaktır. Bu nedenle ‘arınma diyeti’ olarak da anılmaktadır. İnternette detox diye aradığımızda pek çok diyet listesine, sebze, meyveleri sularına ulaşmak mümkün.

Detox denildiğinde akla aç geçirilen günler gelmekte. Fakat detox programının gerçek amacı bu değildir. Yanlış, kulak dolma bilgilerle uygulanan bu programlar nedeniyle detox ile ilgili büyük bir yanılgı yaşanmaktadır. Detox diyeti tüm gün sebze- meyve sularıyla beslenilen, düşük kalorili günler değildir.

Sadece meyve ve sebze suyu içilen, olabilecek en minimum seviyede kalori ile hazırlanan diyetler hızlıca kilo kaybı sağlayabilir. Fakat tartıda gördüğünüz kilo kaybı su ve kas kaybıdır.

Detox programları genellikle düşük kalorili ve protein içeriği az diyet listelerinden oluşmaktadır. Bu nedenle ciddi kas kayıplarına neden olabilmektedir. Dinlenme halinde ki enerji harcamamızı oluşturan bazal metabolizmamızın artması için kas kütlesi çok önemlidir. Protein içeriği çok düşük olan bu diyetlerin neden olduğu kas kayıpları bazal metabolizmada ciddi düşüşlere yol açar. Bu da program sonrası kilo artışına neden olur. Kaybolan kas kütlesini yerine koymak ise oldukça güçlü bir süreçtir.

Ciddi sağlık problemlerine yol açabilecek olan bu yanlış detox programlarının aksine, doğru bir detox programı ile vücudumuzu canlandırmak mümkün.

Doğru detox programı nedir?

Öncelikli olarak kişiye özgü olması ve kişinin yaşına, boyuna, ağırlığına, fiziksel aktivitesine ve hayat şartlarına göre hesaplanan enerji ihtiyacının tamamı mutlaka karşılanmalıdır.

Program sürecinde ihtiyaç duyulan enerjinin büyük bir kısmı bitkisel kaynaklardan karşılanmalı, ama bu demek değil ki sadece sebze ve meyve tüketilecek. Bitkisel yağlar, bitkisel protein kaynakları, tahıllar, kuruyemişler, sebze ve meyveler önceliğimiz olmalıdır.

Kişinin günlük protein ihtiyacı hesaplanmalı ve kurubaklagil, tahıl, kuruyemiş, soya ürünleri gibi bitkisel kaynaklardan karşılanmalıdır.

İşlenmiş ürünlerden olabildiğince uzak durulmalıdır. Katkı maddesi içeren, işlenmiş ve paketli ürünler ne kadar az tüketilirse vücudumuzu arındırmak o kadar kolay olacaktır.

Çay, kahve, alkol ve sigaradan uzak durulmalıdır. Kafein içeren tüm içeceklerden sakınılmalıdır.

Detox programı sadece diyet ile değil fiziksel aktivite, düzenli uyku, psikolojik rahatlamanın da birlikte yürütüldüğü karmaşık bir süreçtir. Program sürecinde basamaklardan sadece birinin atlanması bile tüm süreci bozacaktır. Sadece yeme-içme odaklı değil yaşam merkezli düşünülmelidir.

En fazla 7 gün sürecinde uygulanmalı ve yılda en fazla 2 – 3 kez fazla tekrarlanmalıdır.

Başarılı bir detox programı sayesinde fiziksel olarak, sindirim sisteminde, dolaşım sisteminde, cilt sağlığında, sinir sisteminde ve pek çok iç organın çalışmasında iyileşme gerçekleşirken; psikolojik açıdan da iyileşme gerçekleşmektedir. Tüm bunlarla birlikte kilo kaybı da sağlanmaktadır.

 

1 Comment

  1. Sümeyye dedi ki:

    detoxun bu kadar teferrüatlı olduğunu bilmiyordum

Bir Cevap Yazın