obezite
Obezite hastalığı ve genetik!
27/05/2017
yalnızlık
Yalnızlık, ruhun orucu nasıl tutulur?
31/05/2017
Tümünü göster

Akşam 6 Efsanesi

gece yemek yemek

Kilo vermek veya sağlıklı beslenmek için ‘akşam 6’dan sonra hiçbir şey yemeyin’ efsanesi yıllardır kulaktan kulağa yayılmaktadır. Bu efsane yüzünden çoğu insan diyet yaparken akşam 6’dan sonra yemek yemediği için çok kolay kilo verdiğini iddia ediyor. Oysa ki bu inanışın aksine durum hiç de bildiğiniz gibi değil. Gelin birlikte bu konuyu masaya yatıralım.

 

Öncelikle biz, hastalığa bağlı veya zorunlu haller haricinde, ‘kesinlikle akşam yemek yemeyin’ demeyiz. Tam tersi akşam öğününün atlanmamasını salık veririz. Diyetisyenler olarak biz, danışanlarımızın gün içerisinde dengeli ve düzenli beslenmesini isteriz. Çünkü düzenli beslenme hem zayıflama diyetleri hem de sağlıklı beslenme açısından son derece önemlidir.

gece kaçamakları

Bu efsane nereden geliyor?

Bu efsane, gündüz hiçbir şey yemeden geçiren kişileri akşam tıka basa yememeleri hususunda çokça uyardığımız için süregelmektedir. Gün içerisinde hem fiziksel hem zihinsel yönden daha aktif olduğumuz için enerji tüketimimiz geceye nazaran daha yüksektir. Akşam saatlerinde ise dinlenme ve rahatlama haline geçtiğimiz için daha az enerji tüketiriz. Dolayısıyla enerjinin çoğunun gündüz alınması daha doğru bir yol olur. Tatlı, hamur işi, kızartma veya ağır bir yemek yenilecekse gündüz saatleri tercih edilmesi çok daha makbuldür.

 

Akşam yemek yememek ise mevzu bahis dahi değildir. Asıl dikkat edilmesi gereken nokta gece yatma saatimizden ortalama 1,5-2 saat evveline kadar yemek işini bitirmektir. Akşam en geç 18.00’de yemek yediğimizi düşünelim, kahvaltıyı da sabah 08.00’de yapacağımızı varsaydığımızda 14 saat boyunca açlık süreci yaşayacağız. Bu sürenin ortalama 6-8 saati uykuyla geçecektir. Bu durumda gece boyunca kan şekerimizin düşme ihtimali daha yüksek olacaktır, ayrıca uzun süren açlıklarda da mide problemleri yaşamak olasıdır.

 

Gece boyu süren bu açlık ertesi güne sirayet eder. Gün içerisinde çabuk acıkma, kan şekeri regülasyonun bozulması, tatlı krizleri gibi sağlık durumunuzu bozan ve yaşam kalitenizi etkileyen durumlar oluşur. Bu tür sorunların yaşanmaması için uykudan ortalama 4 saat önce ana öğün yemeliyiz. Yine uykudan 2 saat öncesinde ise hafif bir ara öğün yapmak en doğrusu olur.

Bir Cevap Yazın