6 Adımda tuz alışkanlığından Kurtulmanın Yollarını Açıklıyoruz - Diyetlif
turşu
Gribe Karşı Turşu!
16/11/2016
Tümünü göster

6 Adımda Tuzdan Kurtulun

Tuz

Yapılan çalışmalarda Türk toplumunun tuz düşkünlüğü açıkça görülmekte. Pek çoğumuz daha yemeğin tadına bakmadan tuz ekliyoruz. Günlük 2 – 4 gram arasında olan tuz ihtiyacımızı fazlasıyla aşıyor ve günlük ortalama 18 gram tüketiyoruz. Bunun sonucunda tansiyon, kalp-damar hastalıkları ve böbrek hastalıklarına davetiye çıkartıyoruz. Türk Nefroloji Derneğinin verilerine göre Türkiye’deki diyaliz sayısı 1997’de 11 bin iken bugün 60 binlere ulaşmış durumdadır. Tükettiğimiz tuzun böbreklerimizden süzülerek tekrar vücudumuza geri dönmesi ve sadece %0.5’lik bir kısmı idrar ile atılması, hem böbrekleri aşırı yormakta hem de damar sağlığı için çok önemli olan sodyum-potasyum dengemizi bozmaktadır. Bu durum bize gösteriyor ki tuza olan alışkanlığımızı azaltmamız gerekiyor.

Nasıl 6 adımda tuz alışkanlığımızdan kurtuluruz?

  1. Tuzun tüketimini azaltmak için yapılacak ufak değişikliklerin başında sofralardan tuzu uzaklaştırmak gelmektedir. Yemeğin tadına bakmadan eklemek ise en büyük yanlıştır. Öncelikle bu iki alışkanlığı bırakmak sağlığımız için çok büyük bir adım olacaktır.

  2. Salamura yiyecekler, turşu, aşırı tuzlu peynir, zeytin gibi besinlerden kaçınılmalıdır. Özellikle tansiyon ve böbrek hastaları bu besinleri asla tüketmemelidir.

  3. Tuzun tüketimini kontrol altında tutabilmek için eğitime çocuklukta başlanmalıdır. Çocuklarınızın tuzlu besinlerin aşırı tüketmesini engellemelisiniz. Az tuzlu yemeklere alıştırmalısınız. Böylece pek çok kronik hastalıktan çocuğunuzu korumuş olursunuz.

  4. Tuzun yerine baharatları, kekik, nane, dereotu, fesleğen gibi aromaları, limon ve sirkeyi denemelisiniz. Böylece yemeklere çok daha farklı lezzetler katabilir, tuzun yoksunluğunu yaşamazsınız.

  5. Paketli ürünler, cipsler, krakerler ve özellikle hazır çorbalar tuz içeriği çok yüksek olan ürünlerdir. Bu nedenle paketli bir ürün alırken mutlaka etiketi okunmalı ve tuz içeriği daha düşük olanlar tercih edilmelidir. Böylelikle fark etmeden aldığımız tuz miktarını kontrol etmiş oluruz.

  6. Tüm bunlara ek olarak su tüketimi unutulmamalıdır. Günlük tüketilen su miktarı 1,5 litrenin altına düşmesi yine böbrek sağlığı ve tansiyon için olumsuz etkiler yaratmaktadır. Su yerine çay, kahve, meşrubat tüketmek yanlıştır. Bu tür ürünler vücuda su kazandırmak yerine su kaybedilmesine yol açar bu nedenle susuzluğumuzu gidermek için farklı içeceklere yönelmek yerine su tercih edilmelidir.

1 Comment

  1. ahmet dedi ki:

    tuz ve şekerden kurtulmak üzereyim inşallah

Bir Cevap Yazın