Lif alımını arttırmak

lif alımı
  • Beyaz ekmek yerine tam tahıllı ekmekler ve kahvaltılık gevreklerden tüketmeye çalışılmalı. %100 tam buğday, yulaf ya da çavdar seçenekleri daha uygun olacaktır.
  • Yulaf ezmesi, granola, mısır gevreklerini sabah kahvaltıda sütle, ara öğün olarak yoğurtla tüketilmeli.
  • Tam tahıllı ekmekle yaptığınız sandviçin içine biber, domates, kıvırcık, marul, soğan ekleyerek liften zenginleştirilmeli.
  • Pilav, patates yerine esmer pirinç ve bulgur tüketilmeli.
  • Günde 2-3 porsiyon sebze yemeği, kuru baklagil yemeği tüketilmeli.
  • Çiğ sebze ve salata tüketiminizi arttırın.
  • Salatalarınıza mutlaka zeytin yağı ilave edilmeli. Veya salatalara kabuklu yemiş, yağlı tohum kullanılmalı.
  • Meyve suları yerine diyet liflerinden tam faydalanmak için meyvelerin kendisini tüketin.
  • Günde 2-3 porsiyon meyve tüketmeye özen gösterin.
  • Lif içeriği yüksek kuru meyvelerden; kuru kayısı, incir, erik ve yağlı tohumlardan ; ceviz, badem, fındık, keten tohumu ara ve ana öğünlere eklenmeli.
  • Meyve ve sebzeleri kabuklarını soymadan tüketmeye çalışın.
  • Gıdaları satın alırken etiketlerine dikkat edilmeli. Lif oranı yüksek tam tahıllı ürünler tercih edilmeli.
  • Hazırlanılan yiyecekler kabuklu yemiş ve yağlı tohumlarla zenginleştirilmeli..
  • Çorbalara, salatalara kurubaklagiller eklenmeli..
  • Kek, kurabiye ve börek gibi unlu gıdalarda beyaz un yerine tam tahıllı unlar kullanılmalı.

Sağlıklı ve zinde günler dileriz.

Diyetlif
göz sağlığı

Bazi Vitamin ve Mineraller Göz Sağliğimizi Koruyor

lityum

Lityum