İŞ YERİNDE SAĞLIKLI BESLENME ÇEVRESİ

iş yerinde sağlıklı beslenme

İş yerinde daha sağlıklı ve ağırlık kontrollü beslenmeyi nasıl sağlayabilirim diye soruyorsan, gel bunun cevaplarının üzerinde kısaca duralım!

  1. İş yerinizde sağlıklı beslenme çevresi oluşturun: Açık bir ofiste çalışıyorsanız çalışma saatlerinde herkesin ikramlarından bir iki bir iki tüketerek kontrolü olmayan bir yeme haline giriyoruz. Bu durumda yapılacak şey basit, çevrenize sizlere ikramlık sunmamasını rica edin. Önünüze gelen kurabiyeler, bisküviler, poğaçalara tam da karnınız kazınmışken hayır demek daha zor olacaktır.
  2. Kendi sağlıklı çevrenizi kendiniz oluşturun: Çevrenizdeki besinlerin varlığına ve onlara ulaşımınıza dikkat edin. Örneğin masanızın çekmecesinde sürekli olarak bir atıştırmalık sizlere göz kırpmasın. Daha sağlıklı ve az kalorili atıştırmalıklarla daha sağlıksız seçenekleri yer değiştirin. Çevrenize sağlıklı atıştırmalıkları ikram ederek sağlıklı beslenme algısını güdüleyin.
  3. Paylaşın: Paylaşım iletişimi kuvvetlendirir ve kalorileri azaltır. Çalışma sırasında atıştırmalıklarınızı her zaman paylaşma eğiliminde olun.
  4. Gerginlik sırasında atıştırmayın: İş stresi altında bazılarımız farkında olmadan bir şeyler atıştırıyor olarak aslında yaşadıkları gerginlikten besinlerle uzaklaşma eğiliminde olurlar; ancak besinlerin böyle bir fonksiyonu bulunmamaktadır. İş gerginliği hissettiğiniz zaman dilimlerinde bulunduğunuz yeri değiştirin, temiz bir hava almayı deneyin ve besinleri ulaşabileceğiniz yerlerde tutmayın.
  5. Öğün atlamayın: Mümkün olduğunca ana öğünlerinizi atlamayın. Günün ilk saatlerinde vücudunuza ihtiyacı olanı vermezseniz vücudunuz size tüm gü besin aratır ve tükettiğiniz atıştırmalıklar da muhtemelen gereksinimlerinizi karşılayacak özelliklere sahip olmayacaktır. Bu nedenle kaliteli bir protein örüntüsüne sahip kahvaltı ve öğle yemeği bireyin gereksinimlerini karşılama konusunda faydalı olacak ve günün geri kalanında tüm gün besleyici olmayan besinlerin tüketiminden uzaklaştıracaktır.

İş yerinde sağlıklı beslenme tüyolarına yer vereceğimiz blog yazıları serimiz devam edecektir. Bizleri takip etmeyi ve önerilerimizi küçük küçük hayatınıza geçirmeyi unutmayınız.

Sağlıklı ve zinde günler dileriz

Diyetlif
Kırmızı soğan turşusu

KIRMIZI SOĞAN TURŞUSU TARİFİ

bipolar bozukluk

BİPOLAR BOZUKLUK (MANİK DEPRESİF BOZUKLUK)