Diyette neden ara öğün tercih edilir?

ara öğün

Birçok kişi ara öğünlerin kilo alımına sebep olacağını düşünüyor; aç kalmanın kilo verme sürecine yardımcı olacağına inanıyor; ancak durum böyle değil.  Ara öğünler uygun şekilde, uygun miktarda ve kalitede besinler tüketilerek yapıldığında sağlık açısından oldukça faydalıdır.

Ara öğünler sizi açlık krizlerinden ve aşırı yemekten korur. Ana öğünler arasında herhangi bir şey yemediğinizde, bir sonraki öğüne dek geçen zamanda kan şekeriniz de oldukça düşer. Bu durum açlık seviyenizin artmasına sebep olacaktır. Günlük işlerin arasında fark edemediğiniz açlığınız yemeğe oturduğunuzda sizi hızlı yemek yemeye, fazla besin alımına ve yanlış besinler tercih etmeye yöneltecektir. Bu noktada fazladan alınan kalorilerin kiloya dönüşeceğini unutmamak gerekiyor.

Ara öğünler kan şekeri dengesini sağlamaya yardımcıdır. Sağlığın korunması için vücuttaki her sistem bir denge içerisinde olmalıdır. Sağlıklı bir vücutta kan şekerinde ani ve fazla yükselme ve düşüler istenmez. Kan şekerindeki ani değişiklikler diyabet, obezite, kalp hastalıkları gibi kronik hastalıklara zemin hazırlar. Bu hastalıkların riskini azaltma açısından ara öğünler önem taşımaktadır. Ayrıca kan şekeri düşüklüğü gün içerisinde yorgunluk, halsizlik, enerji yoksunluğu ve konsantrasyon problemleri gibi sorunlara da yol açacaktır. Dolayısıyla ara öğünlerle dengede tutulan kan şekeri sayesinde enerji seviyesinde, odaklanma ve üretkenlikte artış sağlanacaktır.

Ara öğünler vitaminler ve mineraller gibi besin ögeleri alımına katkı sağlar. Özellikle sebze ve meyveler tüketildiğinde az kalori ile doygunluk sağlanırken aynı zamanda çeşitli vitamin ve minerallerle birlikte vücuda antioksidanlar da sağlanmış olmaktadır.

Ara öğünlerin tüm bu faydalarından yararlanmak için doğru ara öğün tercihlerinin yapılması önemlidir. Ara öğünde uygun miktarlarda sebze, meyve, süt ve  süt ürünleri, tam tahıllı ürünler ve yağlı tohumlar tercih edilmelidir.  Şeker ve yağ içeriği yüksek paketli gıdalarla beslenildiğinde vücudun yarar yerine zarar göreceğini unutmamak gerekir.

Sağlıklı ve zinde günler dileriz.

Diyetlif
kolesterol

Kolesterol ve Türleri nelerdir?

metabolik sendrom

Metabolik Sendromla Yaşamak Zorunda Kalmayin